در این مقاله به بررسی زمان، شرایط و سایت ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان ۹۸ – ۹۹ می پردازیم.

سازمان ملی پرورش استعداد های درخشان هر ساله آزمونی تحت عنوان آزمون مدارس تیزهوشان در پایه های تیزهوشان ششم به هفتم و تیزهوشان نهم به دهم برگزار میکند. به علت بالا بودن سطح امکانات آموزشی در مدارس تیزهوشان، متقاضیان زیادی اقدام به ثبت نام در آزمون مدارس تیزهوشان می کنند و رقابت سختی بین داوطلبان این آزمون برقرار می باشد. طی تغییراتی توسط سازمان آموزش و پرورش در سال تحصیلی ۹۷ – ۹۸ ، آزمون نمونه دولتی نهم به دهم و آزمون تیزهوشان نهم به دهم ادغام شدند و آزمون تیزهوشان پایه ششم به هفتم و آزمون نمونه دولتی ششم به هفتم حذف شدند و پذیرش در مدارس تیزهوشان پایه هفتم صرفاً بر اساس آزمون سنجش هوش انجام گرفت. در سال تحصیلی ۹۸ – ۹۹ روند آزمون تیزهوشان احتمالا تغییراتی وجود خواهد داشت که در این مقاله بررسی می گردد.

ثبت نام آزمون تیزهوشان به صورت اینترنتی انجام می گیرد

زمان، سایت و نحوه ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان ۹۸ – ۹۹

داوطلبان ثبت نام آزمون تیزهوشان می توانند با مراجعه به سایت مربوطه اطلاعات دانش آموزی خود را وارد نموده و با پرداخت هزینه ثبت نام تیزهوشان اقدام به ثبت نام خود کنند. روند تکمیل ثبت نام در پایه ششم به هفتم و ثبت نام نهم به دهم متفاوت است که در ادامه توضیح داده میشود :

ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان ششم ابتدایی ۹۸ – ۹۹ :

ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم ابتدایی ۹۸ – ۹۹ احتمالاً بعد از پایان امتحانات نوبت دوم دانش آموزان یعنی در خرداد ماه انجام می گیرد . در این باره به محض انتشار اطلاعیه آموزش پرورش اطلاع رسانی خواهیم کرد. ثبت نام برای کلیه متقاضیان شرکت در آزمون تیزهوشان ششم به هفتم ۹۸ – ۹۹ از طریق سایتazmoon.medu.ir  انجام می پذیرد .

– ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان نهم به دهم ۹۸ – ۹۹ :

ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان نهم به دهم ۹۸ – ۹۹ از ۱۹ تا ۲۶ فرورین ماه انجام می گیرد. داوطلبان می توانند با مراجعه به سایت ثبت نام تیزهوشان به نشانی azmoon.medu.ir  اطلاعات دانش آموزی خود را وارد کرده و با پرداخت هزینه ی مربوطه ، ثبت نام خود را در آزمون تیزهوشان نهم به دهم انجام دهند .

طبق دستورالعمل آزمون مدارس دوره دوم متوسطه استعدادهای درخشان و نمونه دولتی سال ۹۸ – ۹۹، زمان ثبت نام آزمون تیزهوشان این پایه ۱۹ تا ۲۶ فروردین ماه ۹۸ می باشد.

تاکید میشود که ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم ابتدایی ۹۸ – ۹۹​ و ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم ۹۸ – ۹۹ صرفاً به صورت اینترنتی از طریق سایت مذکور انجام می شود.

 

  • شرایط ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان ۹۸ – ۹۹

شرایط ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان به دو دسته شرایط عمومی و شرایط اختصاصی تقسیم می گردد. از جمله شرایط عمومی ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان ۹۸ – ۹۹ میتوان به داشتن تابعیت ایرانی اشاره کرد، ولیکن اتباع غیر ایرانی هم میتوانند با شرایط خاص، ثبت نام و در آزمون شرکت کنند.

شرایط اختصاصی ثبت نام در پایه ششم به هفتم و نهم به دهم متفاوت می باشد. شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم ابتدایی ۹۸ – ۹۹ کسب مقیاس خیلی خوب در همه دروس پایه پنجم و ششم ابتدایی است البته داوطلبانی که فقط در یک درس از مجموع دروس پنجم و ششم ابتدایی نمره خوب گرفته اند هم می توانند در این سنجش شرکت کنند. شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم ۹۸ – ۹۹ شامل اشتغال به تحصیل در پایه نهم و دارا بودن معدل کل سالانه ۱۹ در پایه هشتم ۹۶ – ۹۷ می باشد.

تذکر: دانش آموزانی که پایه نهم در مدارس سمپاد تحصیل می کنند، نیازی به شرکت در آزمون ندارند و تنها کافیست حداقل معدل کل ۱۶ در خرداد ماه کسب کنند .

 

  • زمان برگزاری و اعلام نتایج آزمون مدارس تیزهوشان ۹۸ – ۹۹

آزمون سنجش هوش و استعداد تیزهوشان ششم به هفتم ۹۷- ۹۸ در تیر ماه ۹۸ برگزار خواهد شد. داوطلبان احتمالا یک هفته قبل از برگزاری آزمون از طریق سایت azmoon.medu.ir  باید اقدام به دریافت کارت ورود به جلسه آزمون تیزهوشان ششم ابتدایی کنند.

نتایج آزمون تیزهوشان ششم احتمالا یک ماه بعد از برگزاری آزمون از طریق azmoon.medu.ir  اعلام می شود.

آزمون تیزهوشان نهم به دهم ۹۸ – ۹۹ روز ۳۱ خرداد ماه برگزار می شود. داوطلبان آزمون تیزهوشان نهم به دهم ۹۸ – ۹۹ می توانند ۵ روز قبل از برگزاری آزمون با مراجعه به سایت azmoon.medu.ir  کارت ورود به جلسه آزمون تیزهوشان نهم به دهم را دریافت کنند.نتایج آزمون تیزهوشان نهم به دهم نیز احتمالاً یک ماه پس از برگزاری آزمون از طریق سایت ثبت نام آزمون تیزهوشان اعلام می گردد .

فاطمه- حسینی

برای ثبت نام در کلاسهای تیزهوشان و آزمونهای واله فرم زیر را پر نمایید: